Oldalak

2011. május 31.

Egyszerre lehorgolt pálcák


Az előző bejegyzésben szóba került néhány jelölés és kifejezés, amelyek még sötét foltok a tudásunkban, ezért essen szó most ezekről.

Ha egyráhajtásos pálcákat akarunk fogyasztani, akkor 2 vagy több pálcát egyszerre horgolunk le, azaz, több elkezdett pálcát egyszerre fejezünk be.

Igaz, a képen látható minta esetében nem a szemek számának a fogyasztása a fő célunk, hanem maga a minta, amit ezek a pálcák alkotnak.

Egyszerre lehorgolt egyráhajtásos pálcák


Amint azt az előző bejegyzésben említettem a jele a fejjel lefelé fordított V egyszer áthúzva.

Az első szembe elkezdünk készíteni egy egyráhajtásos pálcát, de csak a 2 magas hurkot horgoljuk le, majd egy újabb ráhajtást veszünk a horgolótűre és a következő szembe egy újabb pálcát kezdünk el készíteni, és itt is lehorgoljuk a magasra húzott 2 hurkot. Ezután a tűn levő többi hurkot kettesével horgoljuk le. Így a 2 pálca egy pontba fut össze, mivel egyszerre fejeztük be a horgolásukat.

Természetesen 3 vagy több pálcát is lehorgolhatunk egyszerre:
Ilyenkor az előzőhöz hasonlóan kezdetben mindegyik pálcának csak az első 2 magas hurkát horgoljuk le. Amikor ezzel készen vagyunk, akkor ugyanúgy kettesével lehorgoljuk a tűn levő összes hurkot.
A jelölés annyiban módosul, hogy itt már nem kétágú V a jelölás, hanem annyi ága van, amennyi pálcából horgoljuk.

Egyszerre lehorgolt kétráhajtásos pálcák


Két ráhajtásos pálcákat ugyanígy fejezhetünk be egyszerre, a különbség csak abból adódik, hogy több lépésben horgoljuk.
Ugyanúgy először csak a magas hurkokat horgoljuk le, majd kettesével a többit is.

Természetesen nem csak 2 hanem több ráhajtásos pálcákból is készítünk ilyet, és itt is horgolhatjuk kettőnél több pálcából is.
Jelölés: annyiszor van áthúzva a V, ahány ráhajtásos a pálca, és annyi ága van, ahány darab pálcából áll.


Egy helyre öltött egyszerre lehorgolt pálcák


Ha a minta úgy kívánja akkor egy helyre öltött egyszerre lehorgolt pálcákat is szoktunk készíteni.
Egy, két, vagy több ráhajtásos pálcákat is horgolhatunk így.
Jelölésénél a vonalak alul is és felül is egy pontba futnak össze () és annyiszor vannak áthúzva amennyi ráhajtásosak a pálcák.
Természetesen ezek ugyanúgy készülnek, mint az előzőek, azzal a különbséggel, hogy ugyanabba a szembe kezdjük el a pálcákat horgolni.
Ilyenkor nem beszélünk fogyasztásról (sem szaporításról), hiszen a szemek száma nem fog változni, akkor sem, ha 3 vagy több pálcát horgolunk ugyanabba a szembe, és egyszerre fejezzük be a horgolásukat.